Dijous, 24 de Setembre del 2020 28º max. / 15º min.

Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Noticies / Resum del ple del passat 16 de gener

Resum del ple del passat 16 de gener

L'enregistrament de la sessió està disponible al canal de vídeo del web de l'Ajuntament.

El passat dia 16 de gener es va dur a terme el darrer ple ordinari (enllaç a l'enregistrament en vídeo). Els punts que es van tractar van ser:

1.Aprovació de l'acta de la sessió anterior

Sotmesa a votació l’esborrany de les actes anteriors (12/12/2019 i 27/12/2019), aquestes van ser aprovades per assentiment dels membres assistents de la corporació.

2.Moció de rebuig a la Resolució de la Junta Electoral Central respecte el M.H. President de la Generalitat Quim Torra i l’eurodiputat Oriol Junqueras

S'aprova per unanimitat dels membres assistents de la corporació la moció que presenta l’Associació Catalana de Municipis i l’Associació de Municipis per la Independència, en la que es rebutja la resolució de la Junta Electoral Central per la qual s’intenta executar la inhabilitació del M.H. President de la Generalitat Quim Torra i s’ordena la retirada de la seva credencial de diputat i es dóna suport a les propostes de resolució aprovades pel Parlament de Catalunya el proppassat dia 4 de gener, així com les actuacions que des del Govern de la Generalitat i des del Parlament de Catalunya es prenguin per defensar tant els drets del President com dels eurodiputats que són a la presó i a l’exili.

3.Moció per a la reobertura de les taquilles de venda de bitllets i d’informació a les estacions de tren de Bell-lloc d’Urgell, Tàrrega i Cervera

El grup municipal de Bell-lloc es Mou-Acord Municipal de l’Ajuntament de Bell-lloc d’Urgell proposa l’adopció dels següents
ACORDS:

1.Reclamar les inversions necessàries a Adif i Renfe per disposar d’un transport públic de qualitat a la línia Lleida-Manresa, més ràpid, amb més freqüències, amb uns horaris coordinats amb la resta de la xarxa de transport públic i amb estacions actives i accessibles.
2.Instar a Renfe a la reobertura dels punts de venda de Bell-lloc d’Urgell, Tàrrega i Cervera per continuar oferint aquest servei a les persones usuàries així com per garantir el bon estat de manteniment de les estacions.
3.Instar a les administracions competents a fer possible l’adquisició i recàrrega dels títols ATM a les estacions de tren de la línia Lleida-Manresa.
4.Comunicar l’adopció d’aquests acords a la Subdelegació del Govern espanyol a Lleida, a Renfe, Adif, ATM Lleida, als Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat a Lleida i a les entitats municipalistes.

Sotmesa a votació els punts primer, tercer i quart de la proposta d’aprovació de la moció, aquests s’aproven per unanimitat dels membres assistents de la corporació, Per contra, sotmesa a votació el punt segon de la proposta, aquesta es rebutjada per majoria absoluta dels membres assistents de la corporació amb els 6 vots en contra del Grup Municipal JuntsxBell-lloc

4.Dació en compte dels decrets d'alcaldia

El Ple es dona per assabentat dels decrets d’alcaldia.

5.Informes equip de govern

En aquest punt, la Sra. Rosa Mª Buira, felicita des de l'equip de govern i agraeix profundament a totes les associacions i entitats per la brillant tasca realitzada en les activitats que s’han dut a terme al llarg del mes de desembre i principis de gener, encoratjant a tothom a continuar gaudint del poble fent poble.

6.Precs i Preguntes

Sr. Miquel Amorós, no és una pregunta, vam fer una sèrie de preguntes sobre el llibret de la Festa Major, ja us vaig recordar al darrer Ple del desembre que ens faltava que ens passéssiu la informació per escrit, i l’altre el tema del sopar de Festa Major, vam demanar la informació per escrit, només era un recordatori.
Després hi ha un tema, això si que és una pregunta és sobre la contractació que es fa a través del SOC de suport a la brigada, no sé com està el tema, sé que el contracte havia de ser de l’any anterior del 2019, en principi començava l’1 de gener, al començar més tard, no sé si aquesta gent ja han acabat o acaben ara a finals de gener, i també, em sembla que havíeu comentat alguna vegada que havíeu demanat dues persones més per aquest 2020, no sé si aquestes persones ja les tenim, si estan treballant, si començaran aviat o com està el tema?

Sr. Miquel Campàs, jo et comento lo de la revista, ens vam reunir amb la empresa que vam estar parlant al seu moment, fent-los-hi arribar la nostra queixa de que no és el que havíem parlat, el que havíem quedat de cara a la revista, a hores d’ara no ens han contestat i acte seguit els hi vam dir que la factura nosaltres no la pagaríem perquè no som els que vam contractar aquella empresa per a que ho imprimissin, nosaltres vam contractar a una empresa que se n’havia de cuidar de tot, com sempre s’havia fet, a través de les propagandes dels empresaris havia de sufragar la revista, a cost zero per l’Ajuntament, això no es va complir, i per tant nosaltres els hi vam dir aporteu-nos una solució, a hores d’ara, després d’un mes no ho han fet, i la factura l’hem retornat, per tant no es pagarà, que ja es va dir a l’altre Ple que estava dins als pressupostos i que no es podia comptabilitzar perquè no la pagarem. A partir d’aquí estem esperant encara resposta, com que veiem que ha passat un mes i no ens han contestat, estem esperant un mica més per reunir-nos amb els empresaris que si van participar i van fer un pago, però no van sortir; llavors nosaltres tenim una sèrie de propostes i ens reunirem amb els empresaris que van participar, ara senzillament donem un marge de temps, per si es despertessin els de la revista i ens diguessin aquesta solució o aquesta altra, de moment per això estem esperant per reunir-nos, a partir d’aquí, i demano disculpes perquè és un fallo meu no hi he pensat més, era Nadal i he anat atabalat, disculpa i t’ho faig arribar aquesta setmana que ve.
Sra. Nadir Castells, amb el tema del programa has comentat que us reuniríeu amb la gent que va pagar i que al final no va sortir, jo recomano parlar amb tothom, amb tots els anunciants, perquè algú m’ha fet arribar que de les maneres que se’ls hi va intentar contractar amb exigències, amb preses, no era de la manera més adequada i per això molts van ser reticents, no sé qui ets, no sé de que va el tema, no pagaré a algú que no sé...

Sr. Miquel Campàs, estic completament d’acord, per això volem parlar almenys amb tots els que tenim constància de que van pagar, si després n’hi ha algú altre que no va fer el pago i nosaltres sabem qui és, també el cridarem a la reunió.

Sra. Nadir Castells, més que res per això, uns quants van dir això, clar m’han trucat el dia abans com si diguéssim de publicar la revista d’unes maneres; amb aquesta gent també, per dir hem tingut aquest problema, ha passat això, en principi havia de ser algo normal.

Sr. Miquel Campàs, això ho sabem, tu potser en saps uns, que potser nosaltres no els sabem, si els sabem els cridarem i parlarem tots i els hi comentarem aquest fallo que hi ha hagut, per part nostra per contractar una empresa que no s’han complert les expectatives, així de clar.

Sra. Rosa Mª Buira, el que tenim clar és que a tots aquests empresaris se’ls hi ha de portar una solució en forma de compensació d’una manera o una altra perquè no han estat tractats correctament i d’això en som molt conscients, per tant, ho volem esmenar.

Sra. Nadir Castells, un empresa em va comentar inclús que als que no havien sortit, des de l’Ajuntament s’havia fet una rifa, on s’havien ficat enganxines dels logos perquè es veiessin.

Sra. Rosa Mª Buira, l’Ajuntament no ha fet cap de rifa, d’això en donem fe.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, això són propostes molt surrealistes.

Sra. Nadir Castells, a mi m’han dit això que s’havia ficat a la rifa enganxines dels col·laboradors fent propaganda, que ho havia dit aquest empresari, el de la revista, el que vau contractar com si diguéssim, que per subsanar la gent que no va sortir al programa, primer se’ls hi va dir que s’imprimiria un full a part i que es ficaria al programa per repartir per les cases, que s’imprimiria com a part, dues parts diguéssim, després resulta que no, que a l’online sí, però els que no havien sortit s’havia fet una rifa i en aquesta rifa, una cistella amb cel·lofana, hi havia les pegatines dels logos, a la gent que hi havia per a que donés propaganda, a mi m’han explicat això, i jo li vaig dir d’aquesta rifa no s’ha enterat ningú.

Sra. Rosa Mª Buira, no es van enterar ni teòricament els que l’organitzaven.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, referent al personal del SOC, això ho gestiona el Consell Comarcal, no ho gestiona l’Ajuntament, per tant són gent que ens ve del Consell Comarcal, nosaltres no hem tingut tanta sort com vosaltres que us van tractar millor, és a dir, vosaltres teníeu dos persones durant 12 mesos i ara van dir que els que havien tingut persones durant 12 mesos, ara els hi tocaven 6 mesos, ara ens toca un i 6 mesos, per tant sis mesos una persona i els que teníeu que van començar mentre estàveu vosaltres a govern, un acaba ara i l’altre el vam tenir que cedir que ens van pressionar, deu fer a l’acabar l’estiu, perquè tots els pobles que tenien dos, els últims cinc mesos passar-los a pobles que s’havien quedat sense o només havien anat sis mesos i tot i amb això vam tenir un “rifi rafe” amb els del Consell. A veure els treballadors no són nostres, són del Consell, aquesta és l’altra.

Sr. Miquel Amorós, el tema del SOC que comentes, feia anys que es feia la contractació, el que va passar l’any 2019 a finals del 2018, no sé si ho van comentar en un Consell d’Alcaldes, em sembla, es va dir que quan sortís la resolució d’aquestes places que donaven als ajuntaments, es van trobar que altres consell comarcals demanaven molt personal, cada ajuntament demanava dos persones per la brigada, una persona administrativa i normalment, casi tots els casos, es donaven tantes places com es demanaven, llavors el Consell Comarcal que va dir, estem demanant només una persona repartida durant un any a tots els municipis i anem a provar sort i llavors van demanar a cada ajuntament que els alcaldes diguessin el que volien, nosaltres ens vam acollir al programa aquest d’aturats i després havia un programa especial de dones, per llogar una dona, i no sé si és sort o no ens van atorgar aquestes dues places, aquest any no sé si ha canviat o no.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, ha canviat.

Sr. Miquel Amorós, no sé si el que va fer el Consell Comarcal del Pla d’Urgell, ho van fer altres consells i llavors...

Alcalde, Sr. Ramon Consola, ha canviat, perquè els hi han retallat la dotació des del SOC, llavors el criteri a seguir des del Consell, estic sempre parlant en boca del Consell, ha sigut aquest, també ho desconec ara feia temps que estava desconnectat en aquest aspecte, es veu que hi ha molta gent d’aquesta, també es van trobar alguns ajuntaments, que començaven un mes i després plegaven perquè no podien treballar o perquè a l’ajuntament no feien la feina que havien de fer o perquè no es portaven correctament, i va haver una remesa que va passar aquest problema, em consta que ara que han arrancat el nou programa, sé que algun ajuntament té problemes, perquè m’han trucat per a veure com estàvem nosaltres, jo de moment va bé, però inclús hi ha algun ajuntament que tal com ha començat ha acabat, el criteri a seguir al Consell ha sigut els que van tenir gent d’un any ara els hi toca de sis mesos i em sembla que d’un any només hi ha dos pobles, ara estic parlant de memòria, pels imputs que s’han de pagar, pels volums de diners, perquè els que tenim sis mesos han de pagar una quantitat i els que estan un any han de pagar una altra, però em sembla que només hi ha dos o tres pobles que tenen un any, la resta tots són sis mesos.

Sr. Miquel Amorós, però la petició que es va fer des d’aquí l’Ajuntament era de dos persones durant un any cada persona.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, sí, la mateixa.

Sr. Miquel Amorós, la mateixa, però han atorgat una persona durant sis mesos.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, i vam demanar el mateix, si podia ser una dona també, o home, al final ens van dir trieu si home o dona, vam triar dona, ens deixaven triar home o dona, i vam dir dona i després que només podia ser sis mesos, aquesta va ser.

Sr. Miquel Amorós, però ha començat ja aquesta persona?

Alcalde, Sr. Ramon Consola, sí ha començat.

Sr. Miquel Amorós, a u o principis de gener?

Alcalde, Sr. Ramon Consola, escombra. També he de dir que la gent que hem tingut fins ara, que van començar amb vosaltres, jo he de dir que s’han portat molt bé, la noia que ara acabarà la Vanessa molt bé, el Manolo el temps que el vaig conèixer també molt bé, perfecte.

Sr. Miquel Amorós, jo recordo que al principi, als primers consells d’alcaldes, a les comissions o als plens del Consell Comarcal, clar, molts alcaldes comentaven, érem al mes de febrer i uns deien a mi ja m’han plegat, a mi ja no van venir mai, i nosaltres sempre ho dèiem, nosaltres de moment tot bé.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, a conseqüència dels que teníeu dos durant un any, haguessin d’entregar una part, que pel que es veu, hi ha un defecte de forma que s’haurà de subsanar, que això ho va veure la Elena, perquè realment no s’estan fent bé les coses i té raó, al conveni no plasma en el qual, perquè tu tens un compromís durant X temps, per tant, no tindries perquè, però al final segons el Consell vam entrar en un conflicte i diuen que els treballadors són seus i realment són seus.

Sr. Carles Palau, és el que t’anava a dir, perquè al conveni que es va aprovar que es pagaria tant al Consell ara suposo que la factura serà menys.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, sí clar, hi haurà el retorn, se suposa.

Sr. Carles Palau, si perquè amb el Consell no sé sap mai.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, ara ho heu dit, amb el Consell no sé sap mai.

Sr. Miquel Amorós, jo estic d’acord que això ho gestiona el Consell, però també t’he de dir i una mica per experiència que amb aquests temes dels plans d’ocupació en aquests que fan de contractació de brigada o de personal per l’ajuntament o aquests programes que fan amb empreses, jo crec que des de l’Ajuntament s’ha d’estar bastant a sobre amb el sentit que a vegades no es fa la difusió que se n’hauria de fer, nosaltres per exemple, amb aquest programa que va haver, vam repartir una carta a les cases, inclús a vegades si coneixes a algú que està a l’atur o així, no costa res de dir.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, això ho vam fer córrer, no per carta, però vam fer el boca-orella de que, inclús et diré que va haver gent que es va anar a apuntar i alguns altres que em van dir que ja estaven apuntats i no els han agafat.

Sr. Miquel Amorós, jo crec que és una cosa que s’ha de fer molta difusió i s’ha d’explicar bé, perquè et trobes, clar que has de complir uns requisits que fa el Consell Comarcal que a vegades va a ultima hora, arriba un moment que et diu, avui necessito aquestes, però clar hi ha uns tràmits, que has d’estar inscrit al SOC, has de ser un demandant d’ocupació, la renovació és cada tres mesos, vull dir que són coses molt estrictes i a vegades, a nosaltres ens va estar a punt de passar, que una persona simplement perquè no l’havien pogut contactar per telèfon aquell dia, vam estar a punt de perdre les persones.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, nosaltres hem fet boca-orella, ha hagut gent que s’han anat a apuntar, també et dic que els han cridat, sé que aquest any que el criteri ha sigut en sectors una mica diguem amb necessitats especials i també em diuen que a partir d’un cert número de diners, la gent ja no hi vol ni anar, és a dir, hi ha gent que està cobrant mil euros i quan els criden no hi volen anar, és a dir ha, de ser gent que cobrin bastant pel davall, això és el que m’ha arribat a mi, també et dic que abans aquests plans d’ocupació els gestionàvem els ajuntaments no anaven al Consell, aquí havíem gestionat plans d’ocupació nosaltres i fèiem activitats inclús teníem una persona que estava a l’alberg dels temporers i una altra vegada vam tenir un tècnic aquí a l’Ajuntament, amb plans ocupacionals però després, amb bon o mal criteri, cadascú dirà. Els han passat als consells comarcals, i són els consells els que ho gestionen, en aquest cas també ens van dir si volíem tècnics o administratius o de carrer i nosaltres vam dir de carrer, clar això era clar que els volíem de carrer, després és quan ens van dir si volíem home o dona i vam dir dona.

Sr. Carles Palau, jo, per acabar amb aquest punt, està bé que hagueu fet difusió “boca-orella”, però crec que en l’administració pública no es pot basar en el “boca-orella” perquè algú es pot sentir perjudicat, llavors lo que si demanaria és que a les properes edicions és fes una difusió ja sigui mitjançant una bustiada, mitjançant pregons o mitjançant la veu de l’Ajuntament perquè s’ha d’oferir la possibilitat a qualsevol veí del poble de que es pugui apuntar a aquesta oferta, només això.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, jo fent un afegit al que tu has dit, i sent com estàs de conseller al Consell Comarcal, jo crec que també hauries de fer una esmena de que clar es van precipitar, és a dir, al principi no n’hi havia d’haver tan aviat, i quan ens diuen som-hi, ja casi estàvem al damunt, vam tenir un marge de temps molt just, pel fet de dir fer una bustiada a tot el poble no sé si ens hagués donat, vam tenir que anar a correcuita, m’explico, lo bo seria que el Consell Comarcal tingués una previsió de temps i diguessin a partir d’aquí si que podríem saber, tirar-nos amb dos mesos d’antelació i fer córrer les veus, també et dic que el SOC està canviat els criteris.

Sr. Miquel Amorós, així també al final, fer difusió a la gent que està en situació d’atur s’inscrigui al SOC i faci la renovació de demandant d’ocupació, està bé no només fer-ho quan hi ha aquests plans sinó d’anar recordant-ho, no sé de quina manera es podria fer difusió, però crec que hi ha molta gent que no és conscient, és a dir, la gent va a l’Oficina de l’atur, demana i quan ja cobra la quota mensual se n’oblida de que cada dos o tres mesos ha d’anar a fer la renovació de demandant d’ocupació.
Alcalde, Sr. Ramon Consola, jo crec que aquí hem de canviar els criteris, la persona que està a l’atur, en teoria és ell el que ha de vetllar pel seu treball, s’ha de moure, ha de voltar, està bé que a nivell de poble es faci difusió, pues mira ara sortiran aquests plans si esteu apuntats aneu-hi, això està bé, la persona activa ha de ser la que està a l’atur, no ha d’haver l’administració que l’ha d’anar espenyent en aquest sentit.

Sr. Miquel Amorós, donar informació, no espenyent.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, la informació, aquí ja tenim una oficina de treball.

Sra. Àngel Utrilla, el problema es genera quan no cobren de l’atur i només són demandants d’ocupació que cada tres mesos ho han de renovar i molta gent no ho fa, es pot fer per internet. Si cobres de l’atur si que es va renovant, però quan deixen de cobrar.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, jo pel que m’arriba és que molta gent que està cobrant mil euros no volen anar a treballar en aquests programes i això dit pels del SOC.

Sr. Carles Palau, si això és cert que hi ha aquesta problemàtica, però una bona difusió sempre ajuda a que s’apunti més gent i que puguis triar, com més gent apuntada hi ha més pots triar.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, i si poden ser els del poble els que treballen al poble pues millor que millor.

Sr. Carles Palau, amb això estem d’acord.

Sra. Rosa Mª Buira, en definitiva jo desconec bastant el tema, en definitiva de quants plans o de quantes persones estem parlant, per exemple aquí al Pla d’Urgell que serien un per cada poble?

Alcalde, Sr. Ramon Consola, aquí serien setze, però hi ha tres pobles al complert, els altres a sis mesos.

Sr. Carles Palau, i a part la gent que treballa al Consell.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, al Consell han contractat uns quants.

Sra. Rosa Mª Buira, estem parlant de vint persones.

Sr. Carles Palau, jo diria que cap a trenta, mirant els números de l’any passat eren trenta.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, ara els han retallat.

Sra. Rosa Mª Buira, per fer-me una idea.

Sr. Miquel Amorós, dels trenta poden ser quinze de Bell-lloc, pues bé.

Sra. Àngela Utrilla, o trenta.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, després si hi volen anar, aquesta és una altra.

Sr. Carles Palau, tornant a aquest escrit que van difondre fa unes setmanes i tornant al tema que ja vam parlar al Ple passat o fa dos plens, vostès parlen que als balls hi ha un dèficit de 27.000 euros, jo perdoni, però a mi els comptes no em surten, partint de la idea que amb els balls aquest any s’han pogut gastar uns 12.000 euros d’aquí hauríem de restar el 50 ó el 60 % d’entrades, per tant estaríem parlant d’una diferència d’uns 6.000 euros tirant llarg, llavors no sé, fins als 27.000 € que és lo que es suma, amb aquest dèficit que vostès diuen que tenen els balls, no sé si m’ho poden explicar.

Sr. Miquel Campàs, l’última vegada que hi vam parlar l’any passat vam dir, un exemple dels balls del 2018 de quan es va iniciar, que no ho he mirat, hi va haver dèficit però la quantitat no la sé, però el que si sé, és per exemple d’aquest any d’un ball concret, el dia 26 de desembre del 2018 que hi va haver una recaptació sent la mateixa orquestra i la mateixa sala de 930 euros, aquest any ha sigut de 630 euros, la mateixa orquestra que era la Banda Sonora i la mateixa sala, aquest dia concret, no he mirat cap més dia.

Sr. Carles Palau, perquè parles del 2018, perquè hi éreu vosaltres, i al 2019 nosaltres, vosaltres parleu que al 2019 la primera meitat de l’any hi havia 25.000 euros de dèficit.

Sr. Miquel Campàs, això no t’ho he mirat exactament, si que ho he mirat un dia exactament.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, això és fàcil, només cal que mireu els números.

Sr. Miquel Amorós, jo vull dir una cosa, quan es publica una cosa en una carta i es diu que hi ha un dèficit de 27.000 euros, jo crec que els números s’han de tenir una mica clars, no al detall però una mica clars, no potser que als balls d’un any ens gasten 12 ó 14 mil euros i aquí posem que tenim un dèficit de 27.000 euros pel tema dels balls, és a dir, o ens expliqueu que aquí s’inclou balls i s’inclou altres coses, o ens expliqueu que els ingressos no s’han comptabilitzat o sinó no ho entenc; no entenc que aquí posi 27.000 euros i els balls d’un any ens compta 14.000 euros.

Sra. Rosa Mª Buira, jo no sé, si és el lloc correcte per discutir informacions de cartes perquè si ens hem de posar a parlar de cartes en podem treure moltes.

Sr. Miquel Amorós, és una cosa que es va dir en un Ple.

Sra. Nadir Castells, ho vas dir tu Rosa.

Sr. Miquel Amorós, en un Ple, tu Rosa vas dir.

Sra. Rosa Mª Buira, d’informació de cartes també hi ha algunes que són costoses de creure.

Sra. Nadir Castells, parlem del que vas dir aquí.

Sr. Carles Palau, Rosa, aquest no és el teu torn de paraula, el té el Miquel.

Sra. Rosa Mª Buira, sí, perdó.

Sr. Miquel Amorós, en un Ple Rosa.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, això ho diré jo si convé.

Sr. Carles Palau, disculpa.

Sr. Miquel Amorós, estem discutint una cosa que es va dir en un Ple, en un Ple tu Rosa vam parlar del dèficit, quan justificaven el tema del IBI vas dir que hi havia diverses taxes que estàvem en dèficit i vas dir que als balls hi havia un dèficit de no sé si eren 25 ó 27 mil euros, nosaltres en aquell moment no teníem les dades i vam dir ens sembla estrany pel que t’estem dient perquè el ball costa 12 ó 14 mil euros anuals, i en aquell moment t’ho vam dir, i un altre dia en un altre Ple, al Ple del desembre ho vam tornar a parlar, i llavors el Miquel, que a més aquí tenim l’acta, no sé si va ser la Rosa o el Miquel que van dir, que de mitja dels balls del diumenge hi havia un dèficit de 25.000 euros, el Miquel va dir que ell, balls no va dir, tu Rosa vas dir que eren balls i festes i després el Campàs va dir ho puc mirar al Ple però si vaig dir 25.000 euros em vaig equivocar i llavors ho posem en una carta, al final és una cosa que s’ha parlat en un Ple; i crec o que els números que teniu vosaltres veieu altres coses i ho podeu explicar o aquests números no estan clars.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, és tan fàcil com els pots mirar tu, els números del 18.

Sr. Miquel Amorós, els estic mirant, per això no hem quadren amb els vostres, i que m’expliqueu de on surten aquests 27.000 euros de dèficit al 2019.
Sra. Rosa Mª Buira, potser que compartim els números que teniu vosaltres amb els que tenim nosaltres.

Sr. Carles Palau, per això us ho demanem.

Sra. Rosa Mª Buira, de moment no els tenim aquí.

Sr. Miquel Amorós, entenc que si publiqueu una carta d’una cosa que hi ha un dèficit de 27.000 euros entenc que els números els teniu clars.

Sra. Rosa Mª Buira, jo també entenc que a les cartes que hi publiqueu vosaltres també s’haurien de constatar segons quines informacions que hi ha que no corresponen a la nostra realitat.

Sr. Miquel Amorós, pregunta’ns el que convingui Rosa.

Sra. Nadir Castells, una pregunta, llavors quan vas dir per primer cop que hi havia aquest dèficit en que et basaves?

Sra. Rosa Mª Buira, dels números que nosaltres vam fer.

Sra. Nadir Castells, del ball dels diumenge, hi havia aquest dèficit, només d’això.

Sra. Rosa Mª Buira, vam dir que hi havia una sèrie de dèficits, com vam dir dels balls i d’altres festes i d’altres actuacions que referenciaven als balls.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, les festes majors també són balls.

Sra. Nadir Castells, jo tenia entens que això era dels balls dels diumenges, per això pregunto, jo ho havia entès d’aquesta manera.
Sr. Miquel Amorós, però aquí no es pot barrejar els balls de la festa major amb els balls que cobres entrada, si els barregem al 2018 també els barregem al 2015. La meva pregunta era quin eren els vostres números o en que us basàveu per dir que hi havia un dèficit de 27.000 euros.

Sr. Miquel Campàs, ara no ho tenim aquí.

Sr. Miquel Amorós, ja us ho demanarem.

Sr. Carles Palau, ens ho van negar, els hi vam demanar per escrit i no ens ho volen donar.

Sra. Rosa Mª Buira, no és que no els ho vulguem donar, vam quedar que eren documents de treball que s’utilitzen per fer els pressupostos, vam dir això, la resposta va ser aquesta.

Sr. Carles Palau, vam demanar dos coses, aquests que dius tu i els altres els de les taxes i la resposta de les taxes va ser que nosaltres ja teníem la informació que ja sabíem els números, però els nostres números no quadren amb els vostres, vosaltres parleu del 2015 i del 2019 i volem veure-ho.

Sr. Miquel Amorós, el que està clar és que si voleu debatre de qualsevol cosa, nosaltres almenys els números que publiquem els tenim clars, poden ser encertats o poden no ser-ho, són els documents que traiem dels números de l’Ajuntament, però els podem discutir igual que vosaltres podeu discutir els vostres, però si publiquem que hi ha 27.000 euros de dèficit en balls, crec que estic amb el meu dret de preguntar-vos d’on surten aquests 27.000 euros de dèficit, perquè igual se m’escapa alguna cosa i també en fem tots els dies de la setmana de balls i no ho sabia jo.
Sra. Rosa Mª Buira, podria ser.

Sr. Carles Palau, no, perquè sinó redueixes aquí la festa major, s’ha gastat més aquest any en festa major, i d’aquí deu venir el tema.
Jo no tinc cap més comentari, per acabar tenir un record pels presos polítics i pels exiliats, aquesta setmana sembla que tenim bones noticies, tot i que són drets, com és que el president Puigdemont i el conseller Toni Comín han pogut prendre possessió del seu escó com eurodiputats, això és una cosa que hem d’estar contents tot i que no és el final del camí sinó que és una etapa més d’aquesta lluita constant contra l’opressió que ens està sometent l’estat espanyol, i llavors s’ha de tenir present aquest record tant pels presos i preses i exiliats i exiliades. També avui podem estar contents, dins del que cap, perquè aquesta tarda ha sortit de permís de 48 hores en Jordi Cuixart i això és una bona noticia, almenys per ell i per la seva família. Res més per part meva, gràcies.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, jo només voldria fer una petició que esperem que el partit socialista o l’equip del govern no demani que Puigdemont perdi la immunitat.

Sr. Carles Palau, de moment el president Sànchez l’ha reconegut com a president de la Generalitat.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, jo estic parlant del Puigdemont.

Sr. Carles Palau, ah, del Puigdemont, perdó.

Alcalde, Sr. Ramon Consola, estic parlant del Puigdemont no estic parlant del Torra, penso que pobre home, ja té el recorregut marcat, lamentablement pels jutges.

I no havent més assumptes a tractar l’Alcalde dona per acabada la sessió,