Dimarts, 22 de Gener del 2019 8º max. / -3º min.

Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Noticies / Resum del Ple del passat dimecres 9 de gener de 2019

Resum del Ple del passat dimecres 9 de gener de 2019

El primer Ple de l’any es dedica íntegrament a controlar l’activitat municipal ja que no s’ha presentat cap punt a votació.

Aquest passat dimecres dia 9 de gener es va celebrar la primera sessió ordinària del Ple d'aquest 2019. L'enregistrament en vídeo del ple es pot visualitzar al canal de vídeo dels plens de l'Ajuntament o clicant directament aquí.

Desenvolupament del Ple:

1.- Aprovació de l’acta anterior:

En aquest punt es presenta l’acta de la sessió del 19/12/2018. El grup municipal de CDC va presentar un escrit el matí del dia 9 de gener on demanava retirar aquest punt de l’ordre del dia i una còpia de la gravació d’àudio que fa la secretaria per poder realitzar l’acta. El motiu d’aquesta petició és que per problemes tècnics l’àudio de la gravació en vídeo que es publica al web de l’Ajuntament no s’escoltava bé.

L’alcalde els informa que entén la seva petició però que els Plens ordinaris estan taxats per la Llei i que un dels punts indispensables és l’aprovació de les actes anteriors: “si fos un dels punts que incloc jo en l’ordre del dia si que es pot retirar abans del debat, però en aquest cas no pot ser.” Respecte a la còpia en àudio del Ple, la secretaria els hi va informar que és un recurs que utilitza ella per ajudar-la a fer l’acta i que al no estar inclòs en cap dels fitxers autoritzats no es poden fer còpies.

Els grup de CDC manifesta el seu malestar davant d’aquesta situació.

2.- Dació en compte dels Decrets:

En aquest punt el grup de CDC demana informació sobre unes factures i també que se li faciliti còpia de les mateixes. L’Alcalde li dona informació d’alguna de les factures i es compromet a facilitar-li còpia de totes.

 

3.- Mocions.

Cap dels grups municipals presenta moció al Ple.

 

4.- Precs i preguntes.

El Sr. Ramon C. Pregunta al Sr. David F. Sobre les seves darreres publicacions a les xarxes socials on sembla que critica l’actitud dels membres del grup municipal de CDC en la seva abstenció de la moció de commemoració dels 25 anys de l’assassinat de Guillem Agullò. S’inicia un debat al respecte entre els membres del grup de CDC i el regidor David F.

El grup municipal de CDC pregunta sobre la situació de les reserves d’aigua del municipi tal com ja vam fer al Ple de desembre i si és cert que es vol utilitzar l’aigua de la Font del Corroni ja que aquesta no és potable. L’alcalde els hi respon que s’ha fet un control diari aquesta darrera tanca i que el servei està garantit. També ha posat de manifest que la reserva teòrica que sempre s’ha tingut a la realitat no és tal ja que els sediments dipositats als fons dels pantans ha fet disminuir el m3 que s’hi emmagatzemen. Respecte a la Font del Corroni, com tota la vida, aquesta desemboca al pantà de la 33 que és des d’on es bomba l’aigua cap a la planta potabilitzadora. També hi ha la possibilitat de fer que desemboqui al dipòsit de la Pineda. Tot i això tota l’aigua que arriba al poble passa per l’estació depuradora i compleix amb totes les analítiques. El consum del polígon està controlat ja que la canonada disposa d’un comptador a la sortida de l’estació potabilitzadora i dona un consum d’uns 1.000m3 trimestre que coincideix amb el consum dels usuaris del polígon. Per contra la canonada que subministra al poble no té aquest comptador i no es pot saber quin percentatge de pèrdua tenim en la xarxa general.  Fins que es torni a obrir el canal es farà un control constant de les reserves d’aigua.

Continuant amb els precs i preguntes el Sr. Ramon C. pregunta sobre l’anunci fet per l’Ajuntament relatiu als descomptes en la taxa d’escombraries, com afectarà als comptes de l’ajuntament i si s’ha de modificar l’ordenança. L’Alcalde li respon que l’ordenança no s’ha de modificar ja que en el seu dia ja es van contemplar aquestes bonificacions tot i que havien caigut en l’oblit i ara l’únic que es fa és recordar als veïns que tenen aquesta possibilitat.

Aquest anunci també es degut als canvis que va iniciar l’Ajuntament l’any 2018 al reestructurar les illes de superfície i que aquest any continua amb la informació d’aquests descomptes. L’objectiu és complir amb l’obligació establerta per la UE de reciclar el 50% l’any 2020, si no s’hauran de pagar sancions. L’any 2018 s’ha millorat el reciclatge i aquest fet comporta que la previsió de costos per aquest 2019 hagi disminuït en uns 9.000€.

Finalment pregunten per la situació del projecte del camí de Pelagalls que ja es va aprovar fa temps. L’alcalde els hi respon que no hi ha hagut cap al·legació durant el procés d’exposició pública i que ara estan a l’espera de poder incorporar els romanents de l’any 2018 per poder iniciar la licitació.

Al no haver cap més intervenció es dona per acabat el Ple.