Divendres, 23 de Febrer del 2018 13º max. / -1º min.

Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Noticies / Resum del Ple ordinari del passat 18 de gener de 2018

Resum del Ple ordinari del passat 18 de gener de 2018

L'enregistrament de la sessió està disponible al canal de vídeo del web de l'Ajuntament.

El passat 18 de gener es va dur a terme el Ple ordinari amb el següent ordre del dia:

Abans de començar amb l’ordre del dia l’Alcalde va recordar que el Vicepresident Junqueres i el Conseller Forn fa 77 dies que són a presó; el president Puigdemont i 4 consellers a l’exili i el Diputat Jordi Sánchez i el president d’Omnium Jordi Cuixart fa 93 dies que són a presó.

L’Alcalde proposa al Ple la introducció d’un punt extraordinari i urgent a l’ordre del dia.

Aprovació, si s’escau, de la participació i acceptació expressa de la participació en el programa FEDER de creixement sostenible 2014/2020

Donat que aquesta línia d’ajudes està disponible fins a esgotar els recursos i que l’Ajuntament ha rebut en els darrers dies tota la documentació del projecte de renovació de l’enllumenat públic de la fase 4, es presenta al Ple l’acord d’acceptació de la participació en la convocatòria d’aquesta línia d’ajuts. Si el projecte presentat per l’Ajuntament a aquesta línia es acceptat representarà rebre una subvenció del 50% per part dels fons FEDER i un 25% per part de la Diputació de Lleida.

El grup municipal de CDC manifesta que no ha tingut temps d’estudiar la documentació que se’ls hi ha entregat el dia d’ahir i que considera que ja s’arriba tard a demanar aquesta subvenció. La seva postura és de votar que no a la introducció del punt en l’ordre del dia i que es discuteixi en el Ple de febrer per poder tenir temps a estudiar el projecte.

No s’aprova la introducció d’aquest punt en l’ordre del dia per 5 vots a favor (BM-AM) i 6 en contra (5 CDC i 1 PP)

 

1r- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

Es presenta al ple l’acte de la sessió del 13/12/2017.

El grup municipal del PP demana incorpora una intervenció seva que no consta a l’acta.

El grup municipal de CDC demana que es corregeixi una errada de picatge relativa a les inicials d’un nom.

Les esmenes s’accepten per unanimitat.

 

2n - APROVACIÓ INICIAL, SI S’ESCAU, DEL PROJECTE BÀSIC I EXECUTIU D’ARRANJAMENT DE LES PISCINES MUNICIPALS DE BELL-LLOC D’URGELL

En aquest punt es presenta un altre cop al Ple l’aprovació del projecte d’arranjament de les piscines municipals. L’equip de govern considera que el projecte es pot aprovar i posar-lo en exposició pública durant 30 dies per guanyar temps i que en les properes negociacions dels pressupostos es poden arribar a acords al respecte.

El grup municipal de CDC manté el posicionament fet en el Ple de desembre segons el qual exigeix a l’Ajuntament que deixi de contractar a la persona que arranja els camins ja que consideren que ha faltat al respecte a l’Ajuntament. També manifesten que no els agrada el projecte tal com està plantejat.

El punt no s’aprova per 5 vots a favor (BM-AM9 i 6 en contra ( 5CDC i 1 PP)

3r.Donar compte dels decrets i dels acords de Junta de Govern Local

 

No hi ha intervencions

4t. Mocions

No es presenten mocions

5è.Precs i Preguntes

L’alcalde demana al regidor Sr. Campàs si necessita algun aclariment de les factures que va demanar el Ple passat. Aquest demana aclariment d’unes factures de l’empresa Imagrifol i de Construccions Bargalló. També pregunta si es posarà senyalització vertical als passos de vianants.

Es contesta que poc a poc s’aniran habilitant els passos de vianants accessibles a mesura que els recursos econòmics ho permetin.

El regidor Sr. Rispa pregunta sobre les obres del carrer de Darrera dels Horts. L’Alcalde li respon que el divendres passat va tenir una altra reunió amb l’empresari i li va recordar la necessitat de fer les obres i la possibilitat d’iniciar un expedient sancionador sinó les du a terme.