Dimarts, 17 de Octubre del 2017 27º max. / 13º min.

Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Noticies / Sessió plenària del passat dijous 21 d'abril

Sessió plenària del passat dijous 21 d'abril

Ja està disponible al canal de vídeo de l'Ajuntament.

El passat dijous dia 21 d’abril es va dur a terme la sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament de Bell-lloc d'Urgell, ja disponible en vídeo al canal de videoplens de l'Ajuntament, i es van tractar els temes inclosos en l'ordre del dia:

L’Alcalde va retirar de l’ordre del dia el punt 5è ja que no hi havia el suport necessari per a que el Ple l’aprovés segons l’art. 91.3 del ROFJE. Es replantejarà i es portarà al Ple properament.

  1. Aprovació d’actes anteriors. El Ple va aprovar l’acta del dia 30 de novembre de 2015. Les actes del 19 de novembre de 2015 i del 14 de gener del 2016 s’hi han d’afegir unes esmenes i revisar pels grups municipals respectivament.
  2. Proposta aprovació modificació de les retribucions complementàries de la plaça de secretaria intervenció de l’Ajuntament de Bell-lloc d’Urgell. Aprofitant el canvi en la plaça de secretaria-intervenció s’ha cregut convenient per part de l’equip de govern que les retribucions complementaries de la persona que ocupa aquest lloc de treball passin a dependre del Ple i no de l’alcaldia. El Ple ho aprova per unanimitat.
  3. Proposta d’adhesió al Pacte d’Alcaldes pel Clima i l’Energia Sostenible. L’equip de govern proposa que el municipi de Bell-lloc d’Urgell s’adhereixi a aquest pacte a nivell europeu i que assumeixi l’objectiu de reduir les emissions a l’atmosfera de CO2 un 40% fins al 2030. La proposta s’aprova amb 4 vots a favor (BM-AM), 1 en contra (PP) i 5 abstencions (CDC). http://www.pactodelosalcaldes.eu/actions/sustainable-energy-action-plans_es.html
  4. Proposta aprovació inicial de l’Ordenança municipal reguladora de la Transparència i Administració Electrònica de l’Ajuntament de Bell-lloc d’Urgell. Els canvis en el procediment administratiu, la factura electrònica i en matèria de transparència obliguen a actualitzar la normativa municipal en qüestió d’administració electrònica. Es deroguen dues ordenances (la de signatura electrònica i la de seu electrònica). La proposta s’aprova per unanimitat del Ple.
  5. Retirat de l’orde del dia.
  6. Donar compte dels decrets d’alcaldia i dels acords de la Junta de Govern Local. L’oposició realitza el control a l’equip de govern. Pregunten sobre diversos Decrets i despeses fetes per l’Ajuntament com són la Festa de cap d’any, la Celebració del Centenari del naixement d’en Ramon Fuster i Rabés, compra de material de neteja, etc. També demanen informació sobre l’explicació que dona l’Alcalde a l’acta de la Junta de Govern del dia 01/03/2016 on explica que l’Agència Catalana de l’Aigua demanarà als Ajuntaments posar un comptador d’aigua a la sortida del dipòsit municipal per controlar quina és la despesa real d’aigua.
  7. Moció per demanar tots els ajuntaments de la comarca al Congrés dels diputats que estudiïn modificar el codi penal augmentant les penes als robatoris que afecten les infraestructures dels serveis públics. El Consell Comarcal proposa als ajuntaments del Pla d’Urgell aprovar aquesta moció per a que es modifiqui el Codi Penal i penalitzi la sostracció de bens i serveis destinats al servei públic i que provoca un dany a la ciutadania que superar en escreix al volar econòmic de lo furtat. S’aprova per unanimitat del Ple.

Precs i preguntes. L’oposició fa diverses preguntes a l’equip de govern com per exemple si es registren tots els documents que entren i surten de l’Ajuntament arran d’una resposta de l’Alcalde a un regidor. També van preguntar sobre unes obres d’una empresa de serveis, l’estat de manteniment dels setos de la via, la modificació de l’ordenança del frontó, la pujada de 0,5€ del preu del menú de la Llar d’infants. Finalment el grup municipal de CDC va voler que la seva versió sobre la investigació de la fiscalia de Lleida feta pública els darrers dies constés en acta.