L’Ajuntament comença el 2019 estrenant nou servei telemàtic
L’Ajuntament de Bell-lloc ha inaugurat el 2019 posant en marxa el servei telemàtic d’emissió de volants d’empadronament totalment automatitzat a través de la seva seu electrònica. L’únic requisit per utilitzar aquest servei és disposar de certificat digital (idCAT, idCAT mòbil, DNIe, ..) per identificar-se i, un cop enviada la sol·licitud, el ciutadà rebrà en uns minuts un avís de notificació al seu correu i ja estarà disponible el volant per descàrrega de manera totalment gratuïta.
Per accedir al servei només cal anar a la seu electrònica de l’Ajuntament de Bell-lloc (bell-lloc.eadministracio.cat) i clicar a la icona “Padró d’habitants” situada al bloc “Serveis electrònics”. Un cop identificats mitjançant certificat, només caldrà enviar la petició i el sistema farà la resta.
Sabies que en molts casos es pot presentar un volant d’empadronament enlloc d’un certificat i no ho fem?
El volant d'Empadronament és el document que es demana habitualment per a múltiples finalitats tals com: la targeta sanitària, matrimoni civil, parelles de fet, DNI, habitatges protegits, sol·licitud de plaça escolar, convocatòries d'organismes, ajudes a la dependència... i en no requerir signatures específiques s'expedeix de manera immediata i gratuïta!
El certificat d’empadronament només és requerit en casos especials com acreditar l’empadronament davant els Tribunals de Justícia, organismes estrangers, .. i al requerir la signatura de la secretària no es lliura de manera immediata i té un cost establert segons ordenança de l'Ajuntament.
Així doncs, és important informar-se de la finalitat del document, doncs amb caràcter general sempre s’admet el volant d’empadronament.