Divendres, 6 de Desembre del 2024

Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Ajuntament / Promoció econòmica / Certificat digital idCat

Certificat digital idCat

Les Entitats de Registre idCAT són entitats ubicades a diverses administracions públiques, com ara l'Ajuntament de Bell-lloc d'Urgell. Són les encarregades de comprovar la veracitat de les dades introduïdes a la sol·licitud del certificat. Quan us hi presenteu haureu d'aportar l'original i còpia simple del document que heu introduït al fer la sol·licitud.


Què és un certificat digital idCat?

L'idCAT és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet.

Permet operar amb diferents administracions i, a més, assegura la integritat de les dades que envieu, així com la seva confidencialitat, ja que està emès pel Consorci Administració Oberta de Catalunya - Consorci AOC.

També permet fer altres operacions, com ara signar correus, documents electrònics i formularis web. Sense la signatura electrònica els tràmits telemàtics no tenen validesa, ja que la xarxa electrònica no ofereix el nivell de seguretat necessari per garantir les vostres dades.

Hi ha dues maneres d'obtenir l'idCAT:

Opció A:

A través del web www.idcat.cat, des del punt 1. "Sol·licitud del certificat". En aquesta pàgina trobareu un formulari que us permetrà introduir les dades necessàries per obtenir la identitat digital: nom, cognoms, document acreditatiu d'identitat, adreça electrònica, etc. Un cop introduïdes les dades s'emmagatzema la petició per tal que pugui ser validada per qualsevol de les entitats de registre idCAT.

Opció B:

El ciutadà també té una segona forma d'obtenir el seu idCAT: personant-se directament a l'Entitat de Registre idCAT (que podran ser consultades des del web www.idcat.cat).